O mnie

Moje zdjęcie
Witka, mam na imię Mariusz, ale wszyscy znajomi mówią Maniek:) Mam deczko ponad 30 lat i wspaniałe dwie kobiety - żonę cud Martę i córeczkę Dominikę. Mieszkamy w Gdańsku całkiem blisko morza:) Uwielbiamy robić pyszne jedzenie, a do tego delektować się winem:)

Narodziła się maniawinowania :)

maniawinowania - bo tu się spotykamy powstał z potrzeby i chęci podzielenia się naszymi doświadczeniami, a może przede wszystkim ulotnymi odczuciami związanymi ze smakowaniem win. Będzie to zdecydowanie subiektywny opis, ale może komuś się przyda przy wyborze butelki wina w sklepie, a nam sprawi radość i pozwoli powracać do tego co już bylo. Przy opisach postaram się podać cenę wina i punktację od 1-20 przy czym 1 oby nie istniało , a 20 mam nadzieję, że nie istnieje :)

sobota, 26 marca 2011

Soalheiro Alvarinho 2010

Soalheiro Alvarinho 2010

Na wschód od  plaż i północ od miasta Porto rozciągają się winnice Vinho Verde. Vinho Verde najlepiej smakuje za młodu jest lekko gazowane i ma niską zawartość alkoholu.
Mieliśmy wielką przyjemność będąc u Agnieszki i Maćka w gościnie odwiedzić z nimi Quinta de Soalheiro i nawet poznać przeuroczą właścicielkę. Bez dwóch zdań wina są tam tworzone z wielką pasją i przywiązaniem do tradycji.
Soalheiro Alvarinho to przepiękne wino o aromacie świeżych soczystych owoców. Ja czułem wręcz landrynkowe nuty. Zapach jest tak piękny i unikatowy, że nie przypominam sobie czegoś równie bogatego jesli chodzi o wino. Smak cudownie zbalansowany, pełny - nuty wytrawne, owocowe współgrają z kwasowością. Jednym słowem niebo :) wszędzie w ustach, nosie ... Najlepsze jakie do tej pory próbowaliśmy. Niestety niedostępne w Polsce:(

Cena ??
Ocena 19

2 komentarze:

  1. Czeka już na Was jeszcze parę butelczyn z 2010, no i jedno Soalheiro Primeiras Vinhas. Nie pamiętam czy próbowaliście tego ostatniego.

    OdpowiedzUsuń