O mnie

Moje zdjęcie
Witka, mam na imię Mariusz, ale wszyscy znajomi mówią Maniek:) Mam deczko ponad 30 lat i wspaniałe dwie kobiety - żonę cud Martę i córeczkę Dominikę. Mieszkamy w Gdańsku całkiem blisko morza:) Uwielbiamy robić pyszne jedzenie, a do tego delektować się winem:)

Narodziła się maniawinowania :)

maniawinowania - bo tu się spotykamy powstał z potrzeby i chęci podzielenia się naszymi doświadczeniami, a może przede wszystkim ulotnymi odczuciami związanymi ze smakowaniem win. Będzie to zdecydowanie subiektywny opis, ale może komuś się przyda przy wyborze butelki wina w sklepie, a nam sprawi radość i pozwoli powracać do tego co już bylo. Przy opisach postaram się podać cenę wina i punktację od 1-20 przy czym 1 oby nie istniało , a 20 mam nadzieję, że nie istnieje :)

czwartek, 17 marca 2011

Azul Portugal Vinho Regional Alentejano Reserva

Azul Portugal Vinho Regional Alentejano Reserva 2007

Pochodzi z regionu Alentejo lezącego w największej portugalskiej prowincji. Osobiście mam wielką słabość do Portugalii - to tam odkryłem bogactwo wina i postanowiłem je odkrywać ciągle na nowo :) Muszę powiedzieć, że ta Reserva tą słabość zdecydowanie pogłębi :) Stworzone z trzech szczepów Trincadeira, Tinta Roriz, Alicante Bouschet ma piękną ciemną i intensywną barwę. Aromaty czarnych owoców: aronii, jeżyn, morwy z domieszką wanilii są bardzo wyraźne. W smaku przyjemnie cierpkie, dobrze zbudowane, dość długie z piękną dębowo-przyprawową końcówką. Zdecydowanie tak.

Cena 32zł
Ocena 17

5 komentarzy:

  1. Ño, no, nie piłem, ale poszukam. Problem jest zwykle taki, ze wina portugalskie sprzedawane za granica są trudne do kupienia w PT. Pozdro. maciek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre, ale Agnieszka też podwierdza, że u Was tego winka nie widziała. Jedyne co znała to Mateus, Gazela i Meia Pipa (;)) za baaaardzooo dużą cenę. Dzięki za komentarz. Pozdr. Marta i Maniek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dajcie znać kiedy będziecie próbować Reserva od Soalheiro. Zgramy się i my także wtedy otworzymy i ocenimy to wino i .....będzie jazda....

    OdpowiedzUsuń
  4. heee nie da rady... z małym poczuciem winy ale trzeba się przyznać, nie doczekało do urodzin. Szczuło przeokropnie no i sie doigrało, a teraz my poczekamy na Was i wtedy wymienimy się zachwytami lub ... czy może być inaczej??

    OdpowiedzUsuń